montazar.net
montazar.net
montazar.net
montazar.net
montazar.net

عالَم امام زمان ارواحنا له الفداء يا اوضاع عالم، پس از ظهور
شرايط ظهور امام زمان ارواحنا له الفداء چيست که اين ‌قدر بايد روي آن وقت گذاشت. مثالي مي‌ زنم: شما ببينيد که عرفا اين ‌قدر سختي مي‌ کشند که حالشان، حال توحيدي شود. حال توحيدي حال عجيبي است؛ يعني ابزارهاي دنيا برايش ساده و سهل مي‌ شود. مثلاً در مورد رزق مي ‌داند که رزّاق، خداست. تلاشش را مي ‌کند ولي دنبال رزق نمي دود، قدرت به دست مي ‌آورد ولي اميد به قدرتش ندارد ... .
اين ‌ها يک حال معنوي فردي است. چرا به اين حالت رسيده است؟ چون قلبش توحيدي شده است. عالَم امام‌ زمان ارواحنا له الفداء که نور امام در آن عالَم مي‌ آيد، عالم ديگري است. الآن نصف بيشتر مشکلات ما مگر جز اين ‌است که عده‌ اي را حرص گرفته و به جاي اين‌که با يک درآمد ساده و يک خانه مكفي بسازند، با چند تا حقوق و چند تا خانه به ‌سر مي ‌برند؟ و نتيجه ‌اش هم اين مي ‌شود كه مي ‌بينيم بعضي از جوان ‌ها خانه ندارند.
همان ‌طور كه براي قلب توحيدي شده، ابزارهاي دنيا ساده مي ‌شود و ديگر حرص و ولع در آن قلب جايي ندارد، در جامعة توحيدي امام ‌زمان ارواحنا له الفداء، حالت جامعه، مثل حالت قلبِ يك عارف كامل مي ‌شود. همچنان كه ظهور حضرت ‌حجت ارواحنا له الفداء در قلب عارف يكي از مراتب ظهور آن حضرت است، ظهور آن حضرت هم در جامعه شايستة ظهور حضرت يكي از مراتب ظهور آن حضرت است.
در رابطه با ظهور آن حضرت در قلب عارف، جناب حافظ در تنها غزلي كه نام حضرت‌ مهدي ارواحنا له الفداء را برده است، مي‌گويد:
بيا كه رايت منصورِ پادشاه رسيد
نويد ‌فتح و بشارت‌به‌ مهر و ماه‌ رسيد
جمال ‌بخت ‌ز روي‌‌ ظفر نقاب ‌انداخت
كمال عدل به فريادِ دادخواه رسيـد
يعني حالا كه قلب آماده شد كه آن حضرت در آن ظهور كند، حجاب عقب رفت و عدل مهدي (عج) به فرياد دل عارف رسيد.
سپهرْ دورخوش ‌اكنون‌ كند، كه ‌ماه ‌آمد
جهان‌ به كام ‌دل ‌اكنون ‌رسد، كه شاه‌ رسيد
چون آرزوي دل هر عارف باللّهي همين ظهور است، و لذا ديگر هستي مسيرش، مسير خوشي خواهد بود.
ز قاطعان ‌طريق اين ‌زمان‌ شوند ‌ايمن
قوافل ‌دل و دانش، كه مرد راه رسيد
ديگر با ظهور نور مهدي ارواحنا له الفداء در دل عارف، شياطين كه دزدان راهزن و قاطعان طريق ‌اند، از صحنه خارج خواهند شد.
عزيز مصر به ‌رغم برادران غيور
ز قعر چاه برآمد به اوج ماه رسيد

تلاش ميل ‌هاي شيطاني كه مانع ظهور حضرت بر قلب ‌ها بود، از قعر چاه بيرون آمد، همه حيله‌ ها خنثي شد و آن عزيز ظهور كرد.
كجاست صوفي دجّالْ فعلِ ملحد شكل
بگو بسوز كه مهديّ دين ‌پناه رسيد
ديگر در اين حالت همة افكار غلطِ به ظاهر ديني و همة عقايد باطلِ در لباس دين بر باد رفت، چون نور مهدي ارواحنا له الفداء كه نمايش كامل دين و دينداري است تجلّي يافت.
صبا ‌بگوكه ‌چه ‌ها بر سرم ‌در اين ‌غم ‌عشق
ز آتش دل سوزان و دود آه رسيد
يعني ارزان نبود اين ظهور، بسيار در آتش فراق سوختم تا چنين ظهوري واقع شد.
ز شوق ‌روي ‌تو‌ شاها ‌بدين ‌اسيرِ فراق
همان‌ رسيد كز آتش ‌به ‌برگ ‌كاه‌ رسيد
همة هستي ‌ام سوخت تا تو را يافتم، در اسارت فراق تو سعي كردم جز به فكر تو به فكر هيچ چيز نباشم تا اين ديدار حاصل شد.
مرو بخواب كه حافظ به بارگاه قبول
ز وِرد نيم شب و درس صبحگاه رسيد
جامعه ‌اي هم كه شايستة اين حالات شود، شايستة ظهور «مهديّ دين ‌پناه» خواهد شد. إن‌شاء الله
منبع: برگرفته از کتاب مبانی معرفتی مهدویت- اصغرطاهرزاده
عالَم امام زمان ارواحنا له الفداء يا اوضاع عالم، پس از ظهور


در خواست عضویت جهت دریافت ایمیل
نام:
ایمیل:
montazar.net

نظر سنجی
مایلید در کدام حوزه مطالب بیستری در سایت گذاشته شود؟
معارف مهدویتغرب و مهدویت
وظایف ما در عصر غیبتهنر و فرهنگ مهدویت
montazar.net

سایت های وابسته